یکی از محبوب ترین های سیستم های مدیریت محتوای رایگان بعد از وردپرس cms جوملا می باشد. این سیستم به صورت متن باز مورد استفاده کاربران قرار می گیرد و از MySQL  استفاده می کند در همه سایت ها حتی در سایت های بسیار پیچیده هم می توان از این سیستم استفاده کرد.این سیستم از زبان برنامه نویسی php بهره می برد، این سیستم در سال 2005 انتشار یافت و آدرس سایت آن

 Joomla.org می باشد ویژگی اصلی این سیستم قابلیت توسعه پذیری و استفاده آسان و کاربردی از این سیستم جهت ایجاد توسعه و تنوع در وب سایت می باشد. جهت آشنایی بیشتر با این سیستم بهتر است در ابتدا با معنا و مفهوم cms آشنا شویم.

سیستم مدیریت محتوا یا cms چه می باشد؟

سیستم های مدیریت محتوا را cms می نامند. با یاری این سیستم ها می توانیم سایت و یا اپلیکیشن تولید کنیم، در سیستم cms می توانیم با استفاده از یک رابط کاربری از ویژگی ها و خصوصیات مختلف آن سیستم استفاده کنیم و سایت خود را طراحی کنیم.محتوای مورد استفاده در این سیستم می تواند هر چیزی باشد از جمله عکس، فیلم، صوت ( موسیقی یا آموزشی ) متن نوشتاری و انواع دیگر محتوا بهترین ویژگی و خصوصیت سیستم cms عدم نیاز کاربر به داشتن تخصص و مهارت ویژه در زمینه کدنویسی و یا برنامه نویسی می باشد.

برای استفاده از سیستم جوملا چه باید بکنیم؟

برای ایجاد یک سایت و استفاده از جوملا اول از همه باید یک هاست و دامنه در نظر بگیریم، جهت این کار ابتدا باید هاست مناسب خریداری کرده و نصب نمائیم و سپس برای طراحی سایت از آن استفاده کنیم. برای طراحی سایت می توانیم از طراحی قالب جوملا بهره ببریم و سفارشی سازی نمائیم .

انواع بسیار زیاد و مختلفی از سایت ها از سیستم جوملا استفاده می کنند به طور مثال به چند نمونه از سایت های مختلف که می توان با سیستم جوملا طراحی و راه اندازی کرد اشاره می کنیم:

1- اینترانت و اکسترانت ( وبسایت های پرتالی)

2-شرکت های وابسته به تجارت الکترونیک

3- وب سایت های شرکتی کوچک و بزرگ

4- روزنامه ها و انتشارات آنلاین

5- برنامه های دولتی

6- سایت های سازمان ها

پیج های شخصی و غیره

ویژگی های جوملا را بشناسیم :

سیستم مدیریت محتوای joomla دارای ویژگی های تاثیرگزار زیادی می باشد که دانستن آنها می تواند شما را به استفاده از آن ترغیب کند.

1- اولین و خاص ترین ویژگی این سیستم رایگان بودن آن می باشد که نیازی به تخصیص هزینه ندارد، نیاز به کد ندارد و دسترسی به قالب های رایگان زیادی دارد.

2- دومین ویژگی خوب این سیستم آپدیت منظم آن می باشد که به صورت منظم با اضافه کردن ابزارهای لازم برای بهبود عملکرد باعث توسعه بیشتر و رفع مشکلات و نواقص احتمالی می گردد.

3- این سیستم قابلیت نصب آسان و راحت را دارا می باشد، این برنامه بعد از دانلود در کوتاه ترین زمان قابل نصب و استفاده می باشد.

4- سیستم جوملا همچون وردپرس از پشتیبانی قالب های رایگان زیادی بهره می برد در صورتی که شما به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید از این قالب ها به راحتی می توانید استفاده کرده و یا تغییرات مورد نظر خود را اعمال نمائید.

5- سیستم جوملا از زبان برنامه نویسی php که یک زبان برنامه نویسی رایج می باشد استفاده می کند. این ویژگی نصب افزونه های مختلف را راحت می کند.

6- این سیستم قابلیت های زیادی دارد به نحوی که دیگر برای خیلی از امور نیازی به نصب افزونه های مختلف نیست.

این متن در حال بروز رسانی و تکمیل می باشد.

دیدگاه ها غیرفعال است.